LifestyleZdravlje

Evo kako možete saznati dali vam je potrebna detoksikacija

Evo kako možete saznati dali vam je potrebna detoksikacija

Istraživanja pokazuju da svatko treba detoksikaciju barem jednom godišnje. Detoksikacija je veoma korisna za zdravlje. No, ne preporučuje se dojiljama, djeci i bolesnicima s kroničnim degenerativnim oboljenjima, oboljelim od raka ili tuberkuloze.

Detoksikacija je prirodan proces neutralizacije ili eliminacije otrova iz ljudskog tijela. Otrovi se hemijski pretvaraju u manje štetne tvari, koje se potom izlučuju putem stolice ili urina.

Otrovi mogu poticati od normalnih procesa koji se u našem tijelu odvijaju unosom hrane, poput amonijaka proizvedenog tokom razgradnje proteina, ili od udisanja ili unosa hemikalija poput pesticida, sredstava za čišćenje, aditiva hrani, lijekova, zagađenja, dima cigarete i teških metala poput olova. Iako se detoksikacija primarno smatra tretiranjem ovisnosti o alkoholu i lijekovima, termin se takođe odnosi na dijete, biljke i ostale metode odstranjivanja ekoloških i dijetalnih otrova iz tijela, a s ciljem optimalnog zdravlja.

Planovi detoksikacije mogu uključivati specijalnu dijetalnu prehranu, bilje i suplemente, hidroterapiju, vježbu, tehnike disanja i/ili terapije u sauni. Svako ko razmišlja o sprovođenju detoksikacijske dijete bi se o tome prvenstveno trebao konsultovati s kvalifikovanim nutricionistom ili doktorom, jer ona može biti vrlo štetna kod ljudi s pojedinim zdravstvenim tegobama.

Najviše stručnjaka preporučuje sprovođenje detoksikacijske dijete jednom do dva puta godišnje za poboljšanje zdravlja i prevenciju bolesti. Nikako više od tri puta godišnje.

Detoksikacijska dijeta

Kratak detoksikacijski program nije varka nego nagrada za organizam, koji će nakon njega biti osvježen i energetski osnažen.

Detoksikacijska dijeta je kratkotrajna dijeta koja:

  • minimalizuje količinu unosa hemikalija,
  • potencira hranu bogatu vitaminima, nutrijentima i antioksidansima, a koju tijelo treba za detoksikaciju
  • sadrži namirnice, poput vlakana i vode, koji izvlače i eliminišu otrove povećavajući frekvenciju probave i uriniranja.

Kod detoksikacijske dijete nije riječ o procesu s ciljem redukcije kilograma, već o onom koji se provodi s ciljem nužnog održavanja zdravlja. Broj istraživanja koji raste govori nam da se mnogi otrovi koje dnevno unosimo u naše tijelo putem hrane, vode i vazduha mogu utaložiti u masnim ćelijama. Dijeta koja je siromašna nekim nutrijentima takođe može umanjiti našu prirodnu sposobnost detoksikacije štetnih tvari, što kasnije dovodi do toga da se one ugrade u tijelo.

Otrovi u našem tijelu vode ka bolesti i hormonalnoj neravnoteži, slabe funkcije imuno sistema, hranidbenim nedostacima i nedjelotvornom metabolizmu. Znakovi toga uključuju slabu probavu, loš zadah, zamor, loš ten i mišićne bolove.

Dobrobiti detoksikacijske dijete

Kao rezultate detoksikacijske dijete ljudi često ističu povećanje energije, čistiju kožu, poboljšanje probave i povećanje koncentracije.

Tokom detoksikacije izbjegavajte sljedeće namirnice:

  •  fast food
  •  kafu, alkohol i cigarete
  •  so
  •  zaslađene sokove i gazirane napitke
  •  hranu s visokim sadržajem masnoća
  •  slatkiše i grickalice
  •  konzervirana i gotova industrijska jela
  •  namirnice koje sadrže pšenicu i gluten

Sedmodnevni plan detoksikacije organizma

ODMAH NAKON USTAJANJA: Popijte čašu tople vode u koju ste prethodno iscijedili pola limuna.

PRIJE SPAVANJA: Čaša vode s jednom kašičicom gline i kašičicom mljevenih sjemenki lana.

PRVI DAN: Možete jesti bilo koje voće, osim banana. Preporučuju se jabuke, kruške, mandarine, narandže, grejp i kivi. Voće, svježe ili konzervirano, osiguraće organizmu sve potrebne nutrijente.

DRUGI DAN: Možete jesti sve vrste povrća, sirovog ili kuvanog, u količinama u kojima želite. Za večeru pripremite jedan veći krompir pečen u rerni s komadićem maslaca. Povrće će vam dati sve potrebne nutrijente i vlakna.

TREĆI DAN: Možete jesti sve vrste voća i povrća, osim banane i krompira, u količinama po želji. Nemojte se iznenaditi ako budete imali želju za hranom jer će ona već sljedeći dan početi slabiti.

ČETVRTI DAN: Danas možete pojesti do osam banana i popiti tri čaše mlijeka, a dopuštena je i povrtna supa. Banane služe da bi nadoknadile kalijum i natrijum koji ste izgubili.

PETI DAN: Možete pojesti do 600 g govedine i šest komada paradajza. Povećajte unos vode. Iz govedine ćete dobiti željezo i proteine, a iz paradajza vitamine i vlakna.

ŠESTI DAN: Govedina i povrće u neograničenim količinama.

SEDMI DAN: Danas možete pojesti smeđu rižu, sve vrste povrća i piti nezaslađene voćne sokove.

Tokom dana popiti najmanje deset čaša vode. Popijte tokom dana i dvije šoljice biljnog čaja (zeleni čaj, kopriva, maslačak, menta) bez šećera.